ZARZĄD składa się z dwóch osób. Jest wybierany przez Radę Nadzorczą. Kieruje kolegialnie działalnością spółdzielni i reprezentuje ją na zewnątrz. Do kompetencji Zarządu należy m.in.:
– prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach uchwalonych przez Radę Nadzorczą planów gospodarczo- finansowych;
– ustanawianie prawa do lokali;
– przyjmowanie w poczet członków Spółdzielni;
– zabezpieczanie środków Spółdzielni;
– zwoływanie zebrań Walnego Zgromadzenia.
PREZES ZARZĄDU Karol Borys kieruje pracą Zarządu, a ponadto:
– sprawuje nadzór nad prowadzeniem prawidłowej administracji i eksploatacji budynków wraz ze wszystkimi urządzeniami w osiedlach, z uwzględnieniem kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi;
– dba o prawidłowe gospodarowanie majątkiem i środkami finansowymi spółdzielni;
– współpracuje z Radą Nadzorczą;
– składa wobec Rady Nadzorczej i Walnego zgromadzenia Członków sprawozdania z pracy Zarządu;
– współpracuje z komisjami Rady Nadzorczej;
– sprawy związane z obroną cywilną zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
ZASTĘPCA PREZESA-GŁÓWNY KSIĘGOWY Bożena Kozielska odpowiada za:
– prowadzenie gospodarki finansowej;
– prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
– planowanie działalności gospodarczo- finansowej;
– sporządzanie analiz dotyczących funkcjonowania Spółdzielni.
DZIAŁ CZŁONKOWSKO-ADMINISTRACYJNY podlega bezpośrednio Prezesowi Zarządu, do podstawowego obszaru działania tego działu należy zaliczyć:
– sprawy organizacyjne i samorządowe Spółdzielni;
– sprawy członkowsko-mieszkaniowe
– sprawy zawiązane z podziałem nieruchomości i ustanawianiem odrębnej własności lokali;
– obsługę prawną Spółdzielni;
– sprawy administracyjne- sekretariat.
DZIAŁ TECHNICZNY podlega Prezesowi Zarządu i realizuje czynności związane ze sprawami dotyczącymi gospodarki zasobami mieszkaniowymi oraz gospodarki ciepłowniczej, a w szczególności:
– przyjmowanie i przekazywanie lokali;
– właściwą eksploatację i utrzymanie zasobów mieszkaniowych;
– sprawy ekonomiczne tj. gospodarki środkami przeznaczonymi na eksploatację i remonty, rozliczenia zasobów i usług zewnętrznych oraz analizy;
– sprawy techniczno- eksploatacyjne zasobów mieszkaniowych;
– inwestycje i nadzór budowlany oraz ewidencje;
sprawy ciepłownicze- zabezpieczenie dostawy i produkcja energii cieplnej.
DZIAŁ FINANSOWO- KSIĘGOWY podlega bezpośrednio zastępcy prezesa- głównemu księgowemu i odpowiada za finansowo- księgową obsługę spółdzielni:
– rozliczenia finansowe;
– rachunkowość płacową i ubezpieczenia społeczne;
– ewidencje (dowodów księgowych, kasową, bankową, VAT i inne);
– gospodarkę kasową;
– rozliczenia czynszów;
– kredyty.
RADA NADZORCZA SPÓŁDZIELNI sprawuje nadzór i kontrolę nad działalnością Spółdzielni (§82 Statutu).
Skład Rady Nadzorczej SM Olecko na kadencję 2022-2025 r:
Wacław Drażba – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Grażyna Obuchowska – Z-ca Przewodniczącego RN
Maciej Kozłowski – Z-ca Przewodniczącego RN- Sekretarz RN
Barbara Marciniak – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Henryk Markowski – członek Komisji Rewizyjnej
Wojciech Łapszys – członek Komisji Rewizyjnej
Jerzy Gołembiewski – członek Rady Nadzorczej
Wacław Sapieha – członek Rady Nadzorczej